Verkko-oppiminen, digitaaliset alustat ja työkalut – esittelyssä virtuaalisia mahdollisuuksia

27.10.2020

Uutisen kuva

Kuva: Aki Rask (Akifoto)

Virtutuaalinen taidegalleria, Minecraft-pelin käyttö ilmiöopetuksessa ja Seppo-peli yrittäjyydestä... Nämä ja monen monta muuta virtuaalisen alustan ja työkalun esittelyä löydät tapahtumaviikolta. Tule mukaan inspiroitumaan virtuaalisesta mahdollisuuksista virtuaalisesti! Mainitsinko jo sanan virtuaalinen?

Taideilmaisu – virtuaalinen taidegalleria 

avoin tapahtuma maanantaista perjantaihin 2.–6.11.

Puistopolun peruskoulun oppilaat esittelevät osaamistaan ja sitä, kuinka monin eri tavoin taidetta voidaan koulussa tehdä. Taidenäyttely on tehty Thinglink-alustalle.

Minecraft ilmiöoppimisessa

keskiviikkona 4.11. klo 10.30–11.30

Tutustutaan Minecraftiin työkaluna ilmiöoppimisessa, jonka aiheena on Pohjoismaat. Tunnin aikana päästään näkemään oppilaita työn touhussa Minecraft-maailmassa.

Stadin AO: Seppo-pelillä yrittäjyyden opintoja 

torstaina 5.11. klo 9.00–15.00

Mitä ominaisuuksia on hyvällä yrittäjällä? Kuka neuvoo, jos haluat tietoa yrityksen perustamisesta? Mistä saat rahaa yritystoiminnan aloittamiseen? Mm. näihin kysymyksiin saat vastauksen Stadin AO:n yrittäjyyden Seppo-pelissä. Peli soveltuu ammattioppilaitosten lisäksi myös lukion ja peruskoulun yrittäjyyskursseille, eli oppilaiden lisäksi tapahtuma on tarkoitettu myös opettajille, jotka jatkossa mahdollistavat pelin käytön oppilailleen. 

 “Seppo-pelin maailmassa voi kokea ja kokeilla yrittäjyyteen liittyviä asioita pelillisesti. Pelissä voi seikkailla koko matkan tai vierailla vain lyhyemmän aikaa, sinä päätät. Matkan varrella on mukana yrittäjyyskasvatuksen asiantuntijoita ohjaamassa ja vastaamassa kysymyksiin, eli neuvoa on aina saatavilla. Tähän kannattaa tulla tutustumaan!” innostaa Sari Karjalainen, yrittäjyyskasvatuksesta vastaava Stadin AO:n lehtori.