#väylätauki-kampanja muistuttaa: Ammatillinen koulutus avaa mahdollisuuksia

17.01.2019

Uutisen kuva

Kuva: Jefunne Gimpel

Ammattiosaajia tarvitaan Suomessa yhä enemmän. Niinpä ammatillisen koulutuksen järjestäjät käynnistivät keväällä 2018 Väylät auki -markkinointikampanjan. Nyt kampanja saa jatkoa. 

Jatkokampanjassa nähdään radio- ja tv-toimittaja, kirjailija ja puhuja Maria Veitola sekä Billebeino-vaatemerkin perustaja-toimitusjohtaja Juhani Putkonen. He kertovat oman tarinansa matkasta kohti unelma-ammattiaan.  

Kampanjalla halutaan tavoittaa ensisijaisesti yläkoululaisia, heidän vanhempiaan sekä oman osaamisensa kehittämistä harkitsevia tai alanvaihdosta haaveilevia aikuisia.

Jaa somessa oma uratarinasi!

Kampanja pyrkii ajanmukaistamaan ja monipuolistamaan mielikuvia ammatillisesta koulutuksesta: ammatillinen koulutus on mahdollistaja, joka ei sulje ovia, vaan antaa uutta osaamista. Ammatillinen koulutus on yksilöllisen opetuksen tarjoaja, suora väylä työelämään tai jatko-opintoihin sekä keino vaihtaa alaa aikuisena. 

Kampanjan keskeinen osa on edelleen  väylätauki.fi-verkkosivu, joka tarjoaa lisätietoa ammatillisesta koulutuksesta sekä sen tarjoamista mahdollisuuksista. Kampanjalla halutaan ensisijaisesti tavoittaa yläkoululaisia, heidän vanhempiaan sekä oman osaamisensa kehittämistä harkitsevia tai alanvaihdosta haaveilevia aikuisia.

Osallistu kampanjaan jakamalla oma tarinasi sosiaalisessa mediassa käyttämällä hashtageja #väylätauki ja #stadinammattiopisto.

Voit myös vinkata inspiroivasta tarinasta, jonka haluaisit nähdä Stadin ammatti- ja aikuisopiston omissa kanavissa. Lähetä tarinasi: StadinAO-viestinta@edu.hel.fi.