Työväenopiston opetus on laadukasta, kertoo asiakaskysely
13.02.2018

Helsingin työväenopiston asiakaskyselyn tulosten perusteella asiakkaat pitävät opiston opetusta laadukkaana. Myös opetus- ja asiakaspalveluhenkilöstön ammattitaito sai hyvät tulokset.
Vuosittain toteutettava asiakaskysely mittaa opiston tuottamien palveluiden laatua. Kyselyllä kartoitettiin asiakkaiden näkemyksiä myös ilmonet.fi-kurssihakupalvelusta.
”Vapaan sivistystyön elinehto on se, että tiedämme ihmisten oppimis- ja sivistystarpeista. Järjestämme aktiivisesti tilaisuuksia, joissa kuulemme kuntalaisten ajatuksia heidän oppimistarpeistaan”, kertoo Helsingin työväenopiston rehtori Taina Saarinen.
Työväenopiston opetustarjonnan arvioitiin vastaavan hyvin asiakkaiden tarpeita. Myös opintojen kurssimaksuja pidettiin kohtuullisina.
Asiakkaat kokivat viestinnän parantuneen edellisestä vuodesta. Tulokset paranivat erityisesti ajankohtaisista asioista ja palveluista viestimisessä sekä viestinnän selkeydessä. Kehitettävää löytyi kuitenkin tilojen soveltuvuudesta opetukseen, esteettömyydessä ja opasteissa.
Kysely toteutettiin marras-joulukuussa 2017. Kyselyyn vastasi 2 500 asiakasta. Avovastauksia ja kehittämisehdotuksia tuli yli 1 000. Kyselyn tulokset huomioidaan työväenopiston kehittämistyössä.
Tuloksiin voi tutustua työväenopiston verkkosivuilla
Uutiskirjeen uusimmat jutut:
- Muista vastata Fiilariin 15.10. mennessä!
- Oppilaitokset voivat hyödyntää kouluterveyskyselyn tuloksiaan 25.9. lähtien
- Viestintäala vaihtui varhaiskasvatuksen opettajan työhön – "Nyt vain nautin"
- Poliisin oppitunnit verkossa 29.9.–2.10. peruskoulun ja toisen asteen oppijoille – ilmoita luokkasi mukaan
- Viktigt samarbete och nätverkande i kulturens tecken
- Ideoi OmaStadissa – Helsingin osallistuvassa budjetoinnissa
- Hanki kansalaistaitoja työväenopistosta
- Ristiinopiskelussa nuori voi kurkistaa eri aloille ja syventää osaamistaan
- Tervetuloa lähisuhdeväkivallan vastaiseen seminaariin 9.10.
- Leikkipuistoissa nautitaan syyslomasta yhdessä!