Työväenopiston opetus on laadukasta, kertoo asiakaskysely

13.02.2018

Uutisen kuva

Helsingin työväenopiston asiakaskyselyn tulosten perusteella asiakkaat pitävät opiston opetusta laadukkaana. Myös opetus- ja asiakaspalveluhenkilöstön ammattitaito sai hyvät tulokset. 

Vuosittain toteutettava asiakaskysely mittaa opiston tuottamien palveluiden laatua. Kyselyllä kartoitettiin asiakkaiden näkemyksiä myös ilmonet.fi-kurssihakupalvelusta.

”Vapaan sivistystyön elinehto on se, että tiedämme ihmisten oppimis- ja sivistystarpeista. Järjestämme aktiivisesti tilaisuuksia, joissa kuulemme kuntalaisten ajatuksia heidän oppimistarpeistaan”, kertoo Helsingin työväenopiston rehtori Taina Saarinen

Työväenopiston opetustarjonnan arvioitiin vastaavan hyvin asiakkaiden tarpeita. Myös opintojen kurssimaksuja pidettiin kohtuullisina.

Asiakkaat kokivat viestinnän parantuneen edellisestä vuodesta. Tulokset paranivat erityisesti ajankohtaisista asioista ja palveluista viestimisessä sekä viestinnän selkeydessä. Kehitettävää löytyi kuitenkin tilojen soveltuvuudesta opetukseen, esteettömyydessä ja opasteissa. 

Kysely toteutettiin marras-joulukuussa 2017. Kyselyyn vastasi 2 500 asiakasta. Avovastauksia ja kehittämisehdotuksia tuli yli 1 000. Kyselyn tulokset huomioidaan työväenopiston kehittämistyössä. 

Tuloksiin voi tutustua työväenopiston verkkosivuilla