Työväenopiston asiakkaat tyytyväisiä: ”Verkko-opetus on onnistunutta ja sujuvaa”

09.02.2022

Uutisen kuva

Helsingin työväenopiston vuoden 2021 asiakaskokemuskyselyn tulosten perusteella asiakkaat kokevat, että opiston opetus on laadukasta ja opetushenkilöstö ammattitaitoista. Jopa 95 prosenttia vastanneista suosittelisi opiston palveluita muille. 

Työväenopiston opetukseen, opetustiloihin sekä toimintaan kokonaisuutena ollaan tyytyväisiä ja opintotarjonnan koetaan vastaavan asiakkaiden tarpeisiin. Tarjontaa toivotaan määrällisesti enemmän, vaikka sisältöjen laajuus koetaankin riittävän monipuoliseksi.

Myös ilmoittautuminen kursseille koetaan pääosin helpoksi ja sujuvaksi. Suurin osa asiakkaista nauttii osallistumisesta opetukseen, ja kurssien ilmapiiriä on pidetty hyvänä.

”Verkko-opetus on tätä päivää”

Kyselyssä kartoitettiin, millaiseksi asiakkaat ovat kokeneet opiskelun verkon kautta. Valtaosa eli 88 prosenttia koki opintoihin osallistumisen helpoksi ja 80 prosenttia koki sen mielekkääksi tavaksi oppia.

Monelle verkko-opetus tarjosi kaivatun mahdollisuuden opiskella ja tavata muita opiskelijoita korona-aikana.

Lähes kaikki suosittelisivat muille

Marraskuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 5 576 asiakasta, joista 79 prosenttia oli naisia. Avovastauksia ja kehittämisehdotuksia tuli 1 878. Vastaajien suurin ikäryhmä oli yli 65-vuotiaat ja toiseksi suurin 35–54-vuotiaat.

Vastaajista 89 prosenttia oli tyytyväisiä opiston toimintaan kokonaisuutena ja 95 prosenttia olisi valmis suosittelemaan palveluita myös muille. 

Kysely toteutettiin yhteistyössä Digitalist Groupin kanssa. Tulokset huomioidaan opiston kehittämistyössä.