Kehitämme peruskoulujen toimintaa asiakaskyselyn avulla / Vi utvecklar verksamheten i grundskolorna med hjälp av en kundenkät

13.02.2024

Uutisen kuva

Kuva: Jefunne Gimpel

Oppilaiden ja huoltajien asiakaskokemuskyselyn teemoina ovat opiskelu, yhteistyö, hyvinvointi ja oppimisympäristöt. Vastausaika on 5.2.–5.3.2024.

Oppilailta ja heidän huoltajiltaan saatu palaute on tärkeää, sillä kaupunki kehittää koulujen toimintaa sen perusteella. Perusopetuksen asiakaskyselyn kohderyhmäksi on täksi vuodeksi valittu kaupungin suomen- ja ruotsinkielisten peruskoulujen 1.-, 5.- ja 8.-luokkalaiset ja heidän huoltajansa.

On tärkeää, että mahdollisimman moni vastaa kyselyyn ja antaa palautetta palvelustamme. Kyselyyn vastaaminen on erinomainen mahdollisuus vaikuttaa asioihin ja osallistua Helsingin kasvatuksen ja koulutuksen jatkuvaan kehittämiseen. Tämän vuoden kyselyn teemoina ovat opiskelu ja sen tuki, kodin ja koulun yhteistyö, oppilaan hyvinvointi, oppimisympäristö, iltapäivätoiminta ja kokonaistyytyväisyys.

Koulut lähettävät huoltajille Wilma-viestin, jossa on linkki kyselyyn. Jos huoltajalla on useampi lapsi näillä vuosiluokilla, hänen toivotaan vastaavan kyselyyn kunkin lapsen osalta erikseen. Huoltajat voivat vastata kyselyyn suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, venäjäksi, viroksi tai arabiaksi.

Oppilaat vastaavat kyselyyn oppitunnilla suomeksi tai ruotsiksi. Vastaaminen kestää noin 10 minuuttia, ja se onnistuu niin tietokoneella, älypuhelimella kuin tabletillakin. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti, eikä yksittäisen oppilaan tai huoltajan vastauksia voi erottaa kokonaisuudesta.
 
Kyselyyn liittyvää palautetta ja tiedusteluja voi lähettää osoitteeseen kasko.asiakaskokemuskysely@hel.fi.

Vi utvecklar verksamheten i grundskolorna med hjälp av en kundenkät

Enkäten, som kartlägger elevers och vårdnadshavares kundupplevelse, har som teman lärande, samarbete, välmående och lärmiljöer. Enkätens svarstid är 5.2.–5.3.2024.

Elevernas och deras vårdnadshavares respons är viktig för staden utvecklar skolornas verksamhet utifrån den. I år är målgruppen för den grundläggande utbildningens kundenkät eleverna i årskurserna 1, 5 och 8 i stadens svenska och finska grundskolor samt deras vårdnadshavare.

Det är viktigt att så många som möjligt svarar på enkäten och ger respons på vår service. Att svara på enkäten är ett ypperligt tillfälle att påverka och att delta i den kontinuerliga utvecklingen av fostran och utbildningen i Helsingfors. Teman för årets enkät är lärande och stöd, samarbetet mellan hem och skola, elevens välmående, lärmiljön, eftermiddagsverksamhet och total nöjdhet.

Skolorna skickar ett Wilma-meddelande med en länk till enkäten till vårdnadshavarna. Om en vårdnadshavare har fler än ett barn i nämnda årskurser, ombes hen att svara på enkäten separat för vart barn. Vårdnadshavarna kan svara på enkäten på svenska, finska, engelska, ryska, estniska eller arabiska. Eleverna svarar på enkäten på svenska eller finska på en lektion. Det tar cirka 10 minuter att svara och man kan använda en dator, smarttelefon eller pekdator för ändamålet. Svaren behandlas konfidentiellt och det är inte möjligt att särskilja en enskild elevs eller vårdnadshavares svar i helheten.

Respons om enkäten och förfrågningar kan skickas per e-post till adressen kasko.asiakaskokemuskysely@hel.fi.