En ny bedömningsmodell tas i bruk i de svenska grundskolorna
24.08.2018

De svenska grundskolorna i Helsingfors har gemensamt utarbetat en ny bedömningsmodell utgående från det livslånga lärandet. Modellen tas i bruk detta läsår.
Den nya modellen utgår från en jämlik och konstruktiv bedömning med en tydlig struktur för såväl lärare som elever och vårdnadshavare. Fokus flyttas från den summativa bedömningen till att utvärdera helheter som utgår från individens lärprocesser. Inom dessa är den individuella handledningen och utvärderingen centrala element.
Uutiskirjeen uusimmat jutut:
- Henkilöstöliikunnan syyskausi on täällä!
- Opetuksen ICT-tuen palvelut Stadin Helpdeskistä 28.8. lähtien
- Fler kortkurser på Arbis bjuder in till att våga testa nytt
- Maahan muuttaneet pedagogit oman alan töihin – "Tunnen itseni aina opettajaksi"
- Uusi Opehuone avautuu syyskuussa / Nya Opehuone tas i bruk i september
- Kouluterveyskyselyn ennakkotulokset: Moni nuori kokee terveydentilansa hyväksi, yksinäisyys vähentynyt
- "Minulla on tosi positiivinen kokemus täältä" – Asli löysi unelmiensa harjoittelupaikan toimialaltamme
- Näin harjoittelijan panoksesta hyötyy koko työyhteisö