En ny bedömningsmodell tas i bruk i de svenska grundskolorna
24.08.2018

De svenska grundskolorna i Helsingfors har gemensamt utarbetat en ny bedömningsmodell utgående från det livslånga lärandet. Modellen tas i bruk detta läsår.
Den nya modellen utgår från en jämlik och konstruktiv bedömning med en tydlig struktur för såväl lärare som elever och vårdnadshavare. Fokus flyttas från den summativa bedömningen till att utvärdera helheter som utgår från individens lärprocesser. Inom dessa är den individuella handledningen och utvärderingen centrala element.
Uutiskirjeen uusimmat jutut:
- Tervetuloa viettämään kesää Helsingin leikkipuistoihin!
- Pyöräilykausi on täällä taas: Hyödynnä kaupunkipyöräetu ja polkupyöräetu
- Koillisen varhaiskasvatus järjestää ihastuttavia lukumessuja
- Stadin AO:lle OKKA-sertifikaatti: "Teemme sitoutuneesti työtä kestävän tulevaisuuden eteen"
- Henkilöstömme oma saari Iso Iiluoto houkuttelee virkistymään
- Tunnetko työkaverisi: Ultrajuokseva hyväntekijä
- Helsinginkadun filharmonikot 80 vuotta: Juhlakonsertti toukokuussa
- Se bilderna från Helsingfors första danstävlingar för svenskspråkiga lågstadieelever
- Pääkaupunkiseudun luontoretkikalenteri tarjoaa 140 maksutonta opastusta